Tillgänglighet, bemötande
& service

På Sibahuset vill vi att alla besökare ska känna sig trygga och välkomna. Därför samarbetar vi med Handiscover för att utveckla tillgängligheten i vårt köpcenter och säkerställa ett gott bemötande och bra service för personer med funktionsnedsättning.
Ungefär en femtedel av befolkningen lever med någon form av funktionsnedsättning – till exempel nedsatt syn eller hörsel, rörelsesvårigheter eller andra behov. Genom att göra vår miljö mer inkluderande vill vi skapa en bättre shoppingupplevelse för fler.
Exempel på åtgärder i Sibahuset:
-
Tillgänglighetsanpassade toaletter med stödhandtag och larmknapp
-
Breda entréer utan trappsteg, med kontrastmarkeringar och automatiska dörrar
-
Tydligt markerade parkeringsplatser för personer med särskilt tillstånd, nära entréerna
-
Hissar, rulltrappor och trappor med kontrastmarkeringar och ledstöd på båda sidor
-
Färgkontraster och tydliga skyltar i korridorerna för bättre orienterbarhet
-
Tillåtelse för assistansdjur (t.ex. ledarhundar)
Med dessa och fler åtgärder vill vi göra Sibahuset till en plats som är lätt att besöka för alla.